boekingstips van bono van den hork (cul de sac)

Unfortunately, this page isn't available in english.

 

Hoe kun je het beste een programmeur benaderen om de kans te vergoten op een optreden? Cul de Sac is hét muziekcafé van Tilburg, waar Bono van den Hork de bands programmeert, festivals organiseert en samenwerkingen opzet. Wij stelden hem een aantal vragen!

 

Hoe kunnen bands het beste een programmeur benaderen?

"Mijn voorkeur gaat uit naar mailtjes met een kort, maar compleet overzicht. Een paar linkjes naar muziek en/of video's, een linkje naar je Facebookpagina en eventueel andere socials, en objectief stukje over de muziek die je maakt. Ik denk dat je als artiest achter je muziek moet staan, maar ook moet realiseren dat je invulling geeft aan iemands avond.

 

De meest overtuigende artiesten presenteren zich als een meerwaarde voor de bandjescultuur in Nederland en laten in zo'n mailtje overzichtelijk merken waarom ze bij jou moeten zijn voor een show."

 

 

"Ik denk dat je als artiest achter je muziek moet staan, maar ook moet realiseren dat je invulling geeft aan iemands avond"

 

Waar wordt jij blij van als programmeur zijnde?

"Een relaxte, meedenkende houding is voor mij echt een pré. Bij Cul de Sac krijg ik bijvoorbeeld tientallen mailtjes, belletjes en face-to-face verzoeken per week. Dan is het onmogelijk om iedereen goed beargumenteerde feedback te geven. Ik moet als programmeur beoordelen of jouw act een bijdrage levert aan ons programma, soms op basis van beperkte informatie. Daarom is het enorm fijn als mensen niet alleen ontspannen contact onderhouden, maar ook pro-actief meedenken over hoe je zo'n avond promoot en produceert."

 

 

"Een relaxte, meedenkende houding is voor mij echt een pré."

 

Waar word je niet blij van?

"Van het tegenovergestelde van de vorige vraag; opdringerigheid. Iedere programmeur werkt op zijn/haar eigen manier. Bij mij werkt het averechts als je vaak dezelfde info of vragen stuurt, want die info heb ik uiteraard al. Als het mogelijk is om je daarover te contacten, dan doe ik dat met alle liefde. Oh ja, en bellen op rare tijden is voor mij een echte dooddoener."

 

 

"Bellen op rare tijden is voor mij een echte dooddoener"

 

Heb je ooit gekke dingen meegemaakt bij bands, en was dit dan positief of negatief?

"Een jaar of twee geleden was er eens een band die zelf een datum had bevestigd. Daar wist ik niks van en er was ook geen promotie of verder contact gevoerd. Ik kreeg toen op die bewuste datum een belletje over de afspraken voor die avond, terwijl er helemaal niks gepland stond. Best apart. Gekke dingen gebeuren er genoeg, want muzikanten zijn meestal grillige wezens. Dat maakt het werk ook heel leuk. "

 

 

Nog andere tips?

"Je muziek en je presentatie zijn key. Maak een product waar je volledig achterstaat, leer van succesvolle muzikanten om je heen, en wees flexibel. We hebben in Nederland de neiging om dingen heel strak te regelen, terwijl dat niet altijd gaat. Soms speel je in een goed georganiseerd poppodium, een andere keer speel je in een dampend rockhol. Jullie show is jullie show, en die speel je altijd voor 101%."

 

 

 

 

WIL JE GEEN MUZIKANTENTIPS MEER MISSEN?
SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF:

 
Voorkeuren
 
 
 
 

Published on 26/10/2018

Unfortunately our mini-pop magazine "DE POPEI" isn't available in English

 

DE POPEI is the monthly mini-pop magazine published by POPEI.

DE POPEI is printed double sided on A3 and folded to flyer size. It is distributed at more than 200 addresses throughout Eindhoven and the surrounding area in a circulation of 2500 pieces.

Go to the Dutch version