kip-en-eiprobleem: naamsbekendheid vs optredens

Unfortunately this page isn't available in English.

 

Veel muzikanten hebben als hoofddoel: lekker veel optreden. Dat is het moment waarop alles samenkomt. Waar de 'rush' wordt gevoeld. Waar de connectie wordt gemaakt met het publiek. Begrijpelijk! Want dat heb ik zelf ook. 

 

Het probleem bij het boeken van je eigen optredens is dat je vaak geen reactie krijgt. Ook heel herkenbaar. Wat ik overigens merk bij m'n eigen band is dat het steeds makkelijker wordt nu we zelf onze fanbase aan het groeien zijn. Natuurlijk krijg ik nog steeds niet altijd reactie, maar nu komen er wel soms ook optredens naar ONS toe! 

 

 

"Het probleem bij het boeken van je eigen optredens is dat je vaak geen reactie krijgt"

 

Wat ik vaak hoor van muzikanten is dat ze optredens willen gebruiken voor het opbouwen van naamsbekendheid en een fanbase. En daar zit 'm het probleem: boekers willen je juist pas liever boeken als je die al HEBT! Een beetje zoals het kip-en-het-ei-verhaal dus. 

 

 

"boekers willen je juist pas liever boeken als je al een fanbase HEBT!"

 

We leven in 2019 en gelukkig hebben we nu iets om dit te doorbreken: online marketing. Hiermee kun je je naamsbekendheid en fanbase zélf groeien! Natuurlijk is het niet iets wat van de ene op de andere dag werkt. Maar als je hier consistent, slim en efficiënt mee aan de slag gaat, dan krijg je geleidelijk aan steeds makkelijker optredens. 

 

 

"We leven in 2019 en gelukkig hebben we nu iets om dit te doorbreken: online marketing"

 

Ik leer muzikanten graag hoe ze online marketing kunnen inzetten. Met de nadruk op 'leer', zodat ze minder afhankelijk gaan worden van andere mensen. Want momenteel denken veel bands alleen maar aan persbureaus en pluggers, maar dan ben je nog steeds afhankelijk én je hebt geen meetbare resultaten. De kans is ook klein dat je daardoor nieuwe fans krijgt.

 

Als je dit inziet dan heb je al een hele stap gezet. Want dan ga je onbewust al meer je best doen om je fanbase op te bouwen zonder afhankelijk te zijn van optredens.

 

Succes!

 

Groeten,

Mirjam

 

POPEI en Onlightning

 

ebook-download-page-2.png

Published on 07/05/2019

Unfortunately our mini-pop magazine "DE POPEI" isn't available in English

 

DE POPEI is the monthly mini-pop magazine published by POPEI.

DE POPEI is printed double sided on A3 and folded to flyer size. It is distributed at more than 200 addresses throughout Eindhoven and the surrounding area in a circulation of 2500 pieces.

Go to the Dutch version