meer publiek en volgers met facebook-advertenties

Unfortunately this page isn't available in English.

 

Wil jij meer bezoekers bij je optredens en meer volgers op Facebook? Optredens zijn dé perfecte reden voor het maken van een Facebook-advertentie. Adverteren op Facebook kan al voor 1 euro per dag, en met deze tips haal je er het meest uit!

 

Je haalt het meeste uit een Facebook-advertentie als je het koppelt aan iets specifieks (een optreden) bij de juiste doelgroep (mensen die in een straal van 5 kilometer rondom het optreden wonen en houden van het genre wat jij maakt).

 

 

ZO DOE JE DAT:

 

Je klikt rechtsboven op het pijltje, en dan op ‘advertenties maken’.

 

FBadverteren1.jpg

 

 

Je kiest vervolgens voor de doelstelling ‘betrokkenheid’, geeft je campagne een naam zodat je die straks zelf makkelijk terugvindt en kiest voor ‘betrokkenheid bij bericht’.

 

FBadverteren2.jpg

 

 

 

Nu ga je de juiste doelgroep zoeken.
- Stel, je speelt in Haarlem. Zoek het specifieke adres op van de locatie waar je gaat spelen en vul die in.
- Kies vervolgens een straal van bijvoorbeeld 5 kilometer.
- Eventueel kun je de leeftijd aanpassen, bijvoorbeeld als je muziek vooral voor jongeren of juist ouderen geschikt is.
- Je kunt eventueel nog alleen mannen of vrouwen kiezen.

 

FBadverteren3.jpg

 

 

Bij ‘gedetailleerde doelgroepen’ ga je nu de grote bands invullen waardoor je geïnspireerd bent (of waarvan je vaker hoort dat men vindt dat je muziek daar op lijkt). Onthoud wat je hier in vult, want je gaat deze acts later ook in de tekst van je advertentie zetten.

 

FBadverteren4.jpg

 

 

Vervolgens kies ik zelf meestal voor ‘plaatsingen bewerken’ en kies ik dan alleen voor Facebook-overzichten en soms ook nog voor Instagram-inzichten.

 

FBadverteren5.jpg

 

 

Bij ‘budget en planning’ kies je voor ‘looptijdbudget’ en dan vul je daar je budget in. Ik adverteer zelf meestal vanaf 7 dagen voor het optreden tot en met de dag van het optreden zelf tot 18.00 uur (omdat na 18.00 uur de kans kleiner is dat mensen nog geen plannen hebben voor die avond). En dan is het minimale budget 7 euro (namelijk 1 euro per dag).

 

FBadverteren6.jpg

 

Vervolgens ga je je advertentie maken. Zie hieronder een voorbeeld van mijn band The Dirty Denims. Ik doe het zelf meestal op deze manier:
‘<<datum>>: <<bandnaam>> live in <<locatie>> <<plaatsnaam>>! <<Genrebeschrijving(en)>>. Voor liefhebbers van <<bekende bands die je ook hebt ingevuld bij ‘interesses’ van de doelgroep>>. Je kunt hier dan eventueel ook nog het Facebook-event toevoegen.

Je kunt dit natuurlijk naar eigen inzicht aanpassen.

 

FBadverteren7.jpg

 

 

Vervolgens plaats je de advertentie.

 

Zodra de advertentie loopt, zullen zo nu en dan mensen je advertentie ‘liken’.

Nodig deze mensen dan uit om je Facebook-pagina te liken.

 

 

Succes!

Heb je nog vragen? Dan beantwoord ik ze graag voor je. Stuur een mail naar mirjam@popei.nl.

Mirjam
PR/communicatie POPEI

Tips in je mailbox ontvangen? Meld je dan hier aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Published on 19/06/2017

Unfortunately our mini-pop magazine "DE POPEI" isn't available in English

 

DE POPEI is the monthly mini-pop magazine published by POPEI.

DE POPEI is printed double sided on A3 and folded to flyer size. It is distributed at more than 200 addresses throughout Eindhoven and the surrounding area in a circulation of 2500 pieces.

Go to the Dutch version