waarom je nooit reactie krijgt op je mails

Unfortunately this page isn't available in English.

 

Ari Herstand is een in Los Angeles gevestigde muzikant, auteur en de oprichter van het muziekeducatiebedrijf en blog Ari’s Take. In dit artikel, wat oorspronkelijk werd gepubliceerd op de blog van Bandzoogle, neemt hij je mee in zijn verhaal over hoe je het beste programmeurs, clubs en andere musici kunt benaderen via de mail. We vertaalden het voor je!

 

Klik hier voor het originele artikel op de blog van Bandzoogle

We hebben het allemaal wel eens meegemaakt: Je probeert verder te komen met je muziek, maar degene reageert niet op jouw mails. Het kan erg frustrerend zijn wanneer je contact opneemt met clubs voor potentiële shows, andere muzikanten voor samenwerkingen, pers voor recensies of festivals om te boeken en niemand op je reageert. En wat doe je dan?

 

Ari heeft bijna iedereen zover gekregen om via de volgende methode zijn mails te beantwoorden (zelfs rocksterren en grote managers).

Als ze na drie prachtig samengestelde mails nog steeds niets van zich hebben laten horen, laat jezelf dan niet ontmoedigen. Want het heeft nut: ze zullen jouw mail elke keer (onbewust) opmerken en misschien zelfs wel scannen. Is het niet de mail zelf, dan in ieder geval het onderwerp of het veld van de afzender - en elke keer zullen ze een mentale notitie maken (altijd antwoorden vanuit de originele mail, zodat ze de 'draad' kunnen zien en de onderwerpregel zegt: “Re: _____ "). Wanneer ze een zevende mail van je zien, zullen ze uiteindelijk terugschrijven.

 

Als mensen niet op jouw mail reageren, is dat niet (altijd) omdat ze je muziek slecht vinden. Vaak is het gewoon omdat ze geen tijd hebben.

 

 

 

Als ze na drie prachtig samengestelde mails nog steeds niets van zich hebben laten horen, laat jezelf dan niet ontmoedigen

 

 

 

Probeer elke keer ongeveer hetzelfde te zeggen, maar dan wel in andere bewoordingen. Misschien kun je iets nieuws toevoegen, zoals een nieuw liedje of video die onlangs is uitgekomen.

 

Heel belangrijk: houd de e-mails kort. Eén van de redenen waarom mensen niet reageren is omdat ze je mail openen en zien dat je een mini-roman hebt geschreven. Daar neemt niemand de tijd voor. Hou je mails onder de acht zinnen. Ook al als je net drie weken hebt besteedt aan het samenstellen van het meest poëtische, perfect geformuleerde essay waarin je uitlegt waarom er nooit een band is geweest die idealer is om in deze club te spelen dan die van jullie… Verwijderen. Herschrijven. Acht zinnen! Niet meer!

 

 

 

Probeer elke keer ongeveer hetzelfde te zeggen, maar dan wel in andere bewoordingen

 

 

 

Som is het ook een kwestie van timing en geluk. Sommige dagen lopen ze achter de feiten aan en andere keren staren ze doelloos naar hun computerscherm wanneer je mail binnenkomt en antwoorden ze meteen. Als je meer inzicht wil in wanneer iemand je e-mail heeft geopend wel of niet, dan bestaan er toepassingen zoals HubSpot (synchroniseert met Gmail, Outlook en Apple Mail).

 

Mochten ze nog steeds niet reageren, dan moet je misschien de onderwerpregel bijwerken (maar nog steeds antwoorden vanuit de oorspronkelijke mail met de melding "Re: ___"). Maar zelfs áls ze het openen (zoals hierboven vermeld), hebben ze misschien gewoon niet de tijd om te reageren dus, nogmaals, volg de mail op.

 

Zodra je een mailreactie ontvangt, antwoord dan meteen. Laat ze niet wachten! Het is geen dating-spelletje. Als ze eindelijk de tijd en moeite hebben genomen om je mail te beantwoorden, dan telt elk moment en elke minuut die verstrijkt vanaf het moment waarop ze op Verzenden drukken. Wanneer je te lang wacht om te reageren op hun antwoord, moet je misschien weer heel lang wachten op een reactie.

 

 

 

Mochten ze nog steeds niet reageren, dan moet je misschien de onderwerpregel bijwerken

 

 

 

Bij één gelegenheid had Ari maanden (misschien wel jaren) geprobeerd om in een club geboekt te worden. Op een dag kreeg hij eindelijk een reactie. Hij antwoordde onmiddellijk terug, waarop de boeker ook weer meteen op hem reageerde en zo stuurden ze ineens 20 mailtjes heen en weer. Show geboekt, onderhandeld, bevestigd én een paar moppen vertelt, en dat in 10 minuten!

 

Klik hier voor het originele artikel op de blog van Bandzoogle

 

 

ebook-download-page-2.png

 

Published on 03/12/2019

Unfortunately our mini-pop magazine "DE POPEI" isn't available in English

 

DE POPEI is the monthly mini-pop magazine published by POPEI.

DE POPEI is printed double sided on A3 and folded to flyer size. It is distributed at more than 200 addresses throughout Eindhoven and the surrounding area in a circulation of 2500 pieces.

Go to the Dutch version