100% zeker dat programmeurs je mail openen?

Unfortunately this page isn't available in English.

 

Wat is het belangrijkste om ervoor te zorgen dat die programmeur (of iemand anders die jouw band kan helpen) je mail opent? De onderwerp regel natuurlijk! Tips voor een 100% openingspercentage.

 

Hoe vaak bepaal je zelf aan de hand van de onderwerp regel of je een mail opent of niet? Vast heel vaak. Je hebt wel wat beters te doen dan die duizend mail op een dag te lezen.

 

Hetzelfde geldt voor programmeurs en andere mensen in de business. Hoe zorg je er voor dat degene aangesproken wordt en zin heeft je mail te openen? Check onderstaande tips.

 

1. Personaliseer
Het werkt veel beter om hun naam te noemen, dan om je eigen naam te noemen.

 

Bijvoorbeeld:

<<naam venue of festival>> 2018 programmering


of


Programma-idee voor <<naam venue of festival>>

 

In plaats van:

<<naam van je band>> in 2018

 

In de eerste 2 voorbeelden staat er niets over jou of je band. Geen ge’hype’, geen opschepperij en geen verkooppraatje. Dat is een verademing voor de meeste programmeurs, onder andere omdat:


- Ze denken dat het relevant voor hen is, de e-mail gaat over hen.
- Het erop lijkt dat het geen algemene mail is die ook naar anderen is gestuurd (ook al is dat wel zo).
- Het precies vertelt waar de mail over gaat.

 

Alle 3 de bovenstaande punten maken de kans groter dat degene de mail opent.

 

2. Vertel wat de ontvanger er aan heeft

Als je in een situatie zit waarin je toch jezelf moet verkopen met je onderwerp regel, denk er dan aan wat belangrijk is voor de ontvanger. Dus niet wat jij denkt dat hij/zij moet weten over jou, maar wat écht belangrijk is voor hem/haar.

 

Stel, je hebt een lijst met ontvangers voor je bruiloft band, “The Majestics”.

 

Slechte onderwerp regel:
The Majestics bruiloft band


(Wat hebben zij er aan? Ze moeten de mail openen om erachter te komen?)

 

Veel beter:
Geen gedoe met deze (kick ass) bruiloft band

 

In de laatste onderwerp regel vertel je iets wat belangrijk is voor iemand die een bruiloft organiseert (geen gedoe). En met de ‘kick ass’ laat je ook nog even doorschemeren dat jullie een hoge fun factor hebben.

 

Wat kan nog meer belangrijk zijn voor een koppel dat gaat trouwen?

Ze willen de juiste coverband? “De juiste coverband voor jouw bruiloft”.
Een band die niet te hard speelt? “Bruiloft band waarvan oma niet boos wordt”
Die ze kunnen betalen? “Perfecte (en betaalbare) live band voor jouw bruiloft”

Enzovoort!

 

Zet in de onderwerp regel hetgeen waarvan jij denkt dat belangrijk voor HEN is, en meer van je mails zullen worden geopend.

 

Dit artikel is geschreven met dit artikel van Dave Ruch als inspiratie.

 

 

Tips in je mailbox ontvangen? Meld je dan hier aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Published on 29/09/2017

Unfortunately our mini-pop magazine "DE POPEI" isn't available in English

 

DE POPEI is the monthly mini-pop magazine published by POPEI.

DE POPEI is printed double sided on A3 and folded to flyer size. It is distributed at more than 200 addresses throughout Eindhoven and the surrounding area in a circulation of 2500 pieces.

Go to the Dutch version