netwerken in coronatijd (door lisa – mae slijk)

Unfortunately this page isn't available in English. 

 

Netwerken. Iets wat heel erg belangrijk is als je eventmanager wilt worden! Net zoals Lisa - Mae Slijk, die daarom in dit artikel vertelt hoe zij dit in 'normale' tijden doet én hoe ze dit in coronatijden doet. En deze tips zijn net zo zinvol voor muzikanten en mensen die andere rollen in de muziekindustrie ambiëren! 

 

Hoi!


Mijn naam is Lisa – Mae Slijk, 24 jaar en in 2020 afgestudeerd aan het ROC Tilburg, de opleiding Marketing, Communicatie en Eventmanagement. AFSTUDEREN, EINDELIJK. Na 3 jaar blokken, af en toe huilen en veel plezier was het eindelijk zo ver. Mijn diploma in mijn handen. In coronatijd…

 

Eventmanagement is iets waar ik al sinds mijn 15e mee bezig ben. Vrijwilligerswerk doen bij festivals, netwerken met mensen in de eventbranche en hopen op een baan als eventmanager. Maar helaas, door corona viel alles weg. Gelukkig ben ik een persoon die doorzet, creatief is en in oplossingen denkt. Daarom ben ik dit jaar mijn eigen bedrijf begonnen. Lisa - Mae Creative Eventmanagement.

 

Maar dat netwerken, daar wil ik het even over hebben.


Sinds dat ik me kan herinneren hou ik ontiegelijk veel van praten, kletsen en mensen leren kennen. Als ik in de Jumbo sta en me verveel ga ik wel eens met mensen voor of achter me kletsen. Wie ben je, wat doe je, wat ga je eten vanavond? Sommige mensen willen niks van elkaar weten, maar als je een baan hebt waar je met mensen moet werken is praten en sociaal zijn een hele belangrijke factor.


Hoe in normale tijden?

Voor de coronatijd stapte ik gewoon op iemand af. Als ik toevallig op een festival was en ik zag een stagemanager, artiest of een vrijwilliger achter de bar ging ik even kletsen. Interesse tonen in mensen en vragen hoe zij te werk gaan. Ik zeg altijd, ‘hoe jij naar een glas water kijkt is anders dan hoe ik er naar kijk, en daar leer je van’.


Netwerkdagen vs een-op-een
Sociaal zijn, duidelijk en eerlijk zijn hele belangrijke dingen bij netwerken. Netwerkdagen die bedrijven organiseren zijn super interessant, maar een kopje koffie drinken een-op-een is altijd persoonlijker en in mijn ogen meer waard.

 

 

Netwerkdagen zijn super interessant, maar een kopje koffie drinken een-op-een is in mijn ogen meer waard

 

 

Zonder fysiek contact
In corona tijd ging/gaat het allemaal niet meer zo makkelijk. Alles was dicht dus dat biertje bij de Altstadt of koffietje bij Downtown ging alleen via Zoom of Skype. Uit mijn connecties bij Dynamo ben ik zelf in contact gekomen met veel interessante mensen uit de branche. Op deze manier heb ik toch kunnen netwerken zonder fysiek met mensen in contact te komen.


Vragen voorbereiden

Als ik een afspraak maak met iemand heb ik wel wat vragen klaar liggen. De standaard vragen, zoals 'Wie ben je?' en 'Wat doe je?'. Maar ook de belangrijkste vraag, ‘Met wie moet ik nog meer gaan kletsen?.

 
Nieuwe dingen leren
Netwerken is een van de belangrijkste dingen voor elk bedrijf. Je wilt jezelf laten zien maar je wilt ook nieuwe dingen leren van nieuwe mensen die je leert kennen. Misschien is pietje op de hoek wel toevallig stagemanager en heeft die nog een vette artiest die jij als evenmanager kan boeken. Er zijn altijd deuren die open gaan.

 

De beste tip die ik kan mee geven is ben sociaal, beleefd, duidelijk en eerlijk.



Lisa - Mae Creative Eventmanagement
0643884548

www.facebook.com/lisamae.events
www.instagram.com/lisamae.events
www.linkedin.com/in/lisa-mae-slijk-5229a21a9
www.lisa-mae.com

 

GEEN TIPS MEER MISSEN_.png

Unfortunately our mini-pop magazine "DE POPEI" isn't available in English

 

DE POPEI is the monthly mini-pop magazine published by POPEI.

DE POPEI is printed double sided on A3 and folded to flyer size. It is distributed at more than 200 addresses throughout Eindhoven and the surrounding area in a circulation of 2500 pieces.

Go to the Dutch version