interview met tsar bompa

interview met tsar bompa

Het was misschien te verwachten… van een interview met Tsar Bompa wordt je niet veel wijzer. Of toch? De knotsgekke bravouremakers omschrijven hun muziek zelf als kutherrie met Russische invloeden en de directeur zou Vladimir Poetin heten. De toon is gezet.

 

Hoe gaat het met Tsar Bompa?
“Uitstekend, hoe gaat het met jullie?”

 

Voor de mensen die jullie nog niet kennen, wie of wat is Tsar Bompa?
“Een gewaagde doch gezonde combinatie tussen New Kids On The Block en Jackass.”

 

Hoe zit het eigenlijk met de bandnaam?
“Opgebouwd uit negen letters en één spatie (spatie kan worden vervangen door een ‘underscore’).”

 

Debuut ‘Songs That Your Mother Shouldn’t Hear’ is al even uit, hebben jullie vaders de EP wel gehoord?
“Ze luisteren het wel eens. Ligt aan het moment, de ‘vibe’ en de setting.”

 

Zit er in 2016 een vervolg aan te komen?
“Meerdere, misschien wel drie…”

 

The sky is the limit, als jullie zelf een producer mogen kiezen… wie zou dat zijn?
“Jimi Hendrix.”

 

Gaat de voorkeur uit naar de underground of stiekem toch naar mainstreamsucces?
“Als we binnen drie jaar niet op Pinkpop staan zijn we bereid er mee te kappen, je kunt dus zeggen dat we de underground opzoeken. Overigens willen we ook een top 5 notering halen in Zimbabwe.”

 

Met welke band voelen jullie veel verwantschap?
“Beroerte, uit Tilburg. Beroerte is lief.”

 

Welk festival moet jullie onmiddellijk boeken?
“Pinkpop dus, als het even kan binnen nu en drie jaar. Dus Jan, als je dit leest…”

 

Waar komt die Russische fascinatie vandaan?
“In Rusland hebben ze de mooiste stranden van Europa, en dan wordt je al snel verliefd.”

 

Is de band een democratie of een dictatuur?
“Dictatuur, want over die eerste optie kunnen we het nog steeds niet eens worden.”

 

Heeft directeur Vladimir Poetin nog wel tijd voor Tsar Bompa in deze drukke tijden?
“Tijd is relatief.”

 

Hoe zit het met de ambities voor 2016?
“Goed, recht zo die gaat. De lat ligt hoog.”

 

Editie: DE POPEI januari 2016

Foto: Patrick Spruytenburg

Gepubliceerd op 14/12/2016